Τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα, τις παρεμβάσεις που είναι σε εξέλιξη και τους σχεδιασμούς που υπάρχουν για την αναβάθμισή τους, παρουσίασαν επιστήμονες, εκπρόσωποι επιμελητηρίων και επιστημονικών φορέων από την Ελλάδα και γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, το απόγευμα, στο Βαλκανικό Φόρουμ που πραγματοποιείται σε αίθουσα της ΔΕΘ, στη Θεσσαλονίκη.
Ο πρόεδρος της μόνιμης επιτροπής Υποδομών και Δικτύων του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Απόστολος Πρόγιος αναφέρθηκε στην Εγνατία Οδό, ως ένα πολύ σημαντικό οδικό έργο που συντόμευσε τη διαδρομή Αλεξανδρούπολης - Ηγουμενίτσας στις έξι ώρες και αποτελεί μια από τις καλύτερες οδικές υποδομές της χώρας, υπογραμμίζοντας, ότι σε συνδυασμό με τους κάθετους άξονες, αναβαθμίζει σημαντικά όλη την ευρύτερη περιοχή, το εμπόριο, τη διακίνηση προσώπων και αγαθών, κ.ά..
Ο κ. Πρόγιος επεσήμανε, ότι πρόταση του ΤΕΕ/ΤΜΚ είναι να δοθεί το βάρος στην οδική βελτίωση τμημάτων των δρόμων που εμφανίζουν την μεγαλύτερη εμπορευματική κίνηση, ενώ για το σιδηρόδρομο, στα τμήματα εκείνα που έχουν μεγαλύτερο οικονομικό όφελος, με προτεραιότητα τις εμπορευματικές μεταφορές και τη σύνδεση με τους κάθετους άξονες, τη διασύνδεση και των λιμανιών Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. «Να προχωρήσει η γραμμή Αλεξανδρούπολη - Μπουργκάς, καθώς και η κατασκευή του έκτου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και η σύνδεση του λιμένα της Καβάλας» πρόσθεσε.
Ο κ. Πρόγιος αναφέρθηκε επίσης, στους σχεδιασμούς για τη «σιδηροδρομική Εγνατία» (μια πρώτη μελέτη για την οποία είχε εκπονηθεί τη διετία 2004-2006) τονίζοντας ότι στον τομέα αυτό, «μετά από δεκατρία χρόνια», δεν έχουν γίνει πολλά βήματα. Υπογράμμισε, ότι αρκετά καλή προοπτική για σύντομη ολοκλήρωση έχει η γραμμή Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο - Μπουργκάς, με ηλεκτροκίνηση, καθώς απ’ την πλευρά της Βουλγαρίας το έργο έχει προχωρήσει και απομένουν περίπου είκοσι χιλιόμετρα μέχρι τα σύνορα με την Ελλάδα.
Για τα υπόλοιπα σημεία, ο κ. Πρόγιος επεσήμανε ότι η γραμμή Θεσσαλονίκη - Ξάνθη δεν είναι ηλεκτροκινούμενη, ενώ «μένει σε εκκρεμότητα» η σύνδεση Ηγουμενίτσα - Καλαμπάκα, με μικρές πιθανότητες ολοκλήρωσης αφού απαιτείται μεγάλη δαπάνη λόγω του γεωγραφικού ανάγλυφου, ενώ από την άλλη και η εμπορευματική κίνηση σε αυτό το κομμάτι είναι μικρή. Για το τμήμα Καλαμπάκα - Παλαιοφάρσαλο, είπε ότι το έργο είναι πιο ώριμο και έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την κατασκευή του.
Πηγή: amna.gr
Leave a comment