Οικονομία

Κοινωνικό μέρισμα : Χαμός στην πλατφόρμα με πάνω από 700 χιλιάδες αιτήσεις – Ποιες απορρίφτηκαν

https://eladanews.gr/economy/koinoniko-merisma-xamos-stin-platforma-me-pano-apo-700-khiliades-aitiseis-poies-aporriftikan?7555 EladaNews.gr
Κοινωνικό μέρισμα : Χαμός στην πλατφόρμα με πάνω από 700 χιλιάδες αιτήσεις – Ποιες απορρίφτηκαν

Το κοινωνικό μέρισμα, συνολικού ύψους τουλάχιστον 710 εκατ. ευρώ αναμένεται να κατατεθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων στις 14 Δεκεμβρίου.


Η ανάγκη των πολιτών ακόμη και για λίγα ευρώ τους οδηγεί στο να τρέξουν να κάνουν αιτήσεις για το μέρισμα. Ετσι, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΗΔΙΚΑ, Αναστάσιο Τάγαρη που μίλησε στον ΣΚΑΪ, επτακόσιες πέντε χιλιάδες αιτήσεις υπεβλήθησαν από το άνοιγμα της πλατφόρμας μέχρι το μεσημέρι Κυριακής περί τις 14:00.


Από αυτές 417.000 εγκρίθηκαν και 120.000 απερρίφθησαν ενώ περίπου άλλες τόσες είναι σε κατάσταση αναμονής.


Το θέμα της μόνιμης κατοικίας που έχει προκύψει ισχύει ως πρόβλημα για αρκετές περιπτώσεις αιτούντων και αναζητείται λύση. Επιδιώκεται να διορθωθεί πιθανότατα και μέχρι τη Δευτέρα.


Όσοι γνωρίζουν ότι πληρούν τα κριτήρια της μόνιμης κατοικίας και το σύστημα τούς δείχνει ότι απορρίπτονται θα πρέπει να ακυρώσουν την αίτηση που υπέβαλαν και να ξαναυποβάλουν από Δευτέρα.


Η ΗΔΙΚΑ προτρέπει τους αιτούντες να βάζουν τον αριθμό κινητού τους ώστε να υπάρχει δυνατό.


Το κοινωνικό μέρισμα, συνολικού ύψους τουλάχιστον 710 εκατ. ευρώ αναμένεται να κατατεθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων στις 14 Δεκεμβρίου.


Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπουν στην πλατφόρμα, για να διαπιστώσουν αν είναι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος και να υποβάλουν αίτηση για την καταβολή του, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης του πληροφοριακού συστήματος TAXISnet της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).


Για την υποστήριξη της εφαρμογής του κοινωνικού μερίσματος, οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ακόλουθη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: [email protected].


Η διαχείριση της διαδικασίας πραγματοποιείται από την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ) μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, και το τηλεφωνικό κέντρο 11131 λειτουργεί τις καθημερινές από τις 7 το πρωί, μέχρι τις 5 το απόγευμα.


Υπενθυμίζεται ότι την Τετάρτη, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση της κυβέρνησης για τον καθορισμό των όρων και των προϋποθέσεων διανομής του κοινωνικού μερίσματος έτους 2018, ύψους 710 εκατ. ευρώ.


Κοινωνικό μέρισμα 2018: Εκδόθηκε η απόφαση – Δείτε τα κριτήρια και τα ποσά

Περίπου 1,4 εκατομμύριο νοικοκυριά θα εισπράξουν μέσα στο Δεκέμβριο με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια κοινωνικό μέρισμα που θα κυμαίνεται από 200 ευρώ (άγαμοι χωρίς παιδιά) έως 1.200 ευρώ (πολύτεκνες οικογένειες).


Με το ΦΕΚ 5456 (Τεύχος β’) οι αρμόδιοι υπουργοί Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών, καθορίζουν τα κριτήρια εισοδήματος, περιουσίας, διαμονής, καθώς και λοιπά κριτήρια για την εφάπαξ καταβολή του κοινωνικού μερίσματος έτους 2018, τις κατηγορίες των δικαιούχων, τη βάση, τον τρόπο υπολογισμού και το ύψος της παροχής ανά κατηγορία δικαιούχων, τις προϋποθέσεις, τον φορέα, τη διαδικασία, τον χρόνο και τρόπο καταβολής, τον χρόνο και τρόπο ελέγχου των εισοδηματικών, περιουσιακών και των λοιπών κριτηρίων για τη χορήγησή του, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του άρθρου 26 του ν. 4579/2018 (Α’ 201), που αφορά στη διανομή του κοινωνικού μερίσματος.


Η διαδικασία σε 6 βήματα

Για τους άνω των 70 ετών που λαμβάνουν σύνταξη ή το επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων του ΟΓΑ, εφόσον πληρούνται τα κριτήρια για την καταβολή του κοινωνικού μερίσματος, η αίτηση θα δημιουργηθεί αυτόματα και το κοινωνικό μέρισμα θα καταβληθεί στο λογαριασμό στον οποίο καταβάλλεται η σύνταξη ή το επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων.


Το παραπάνω αφορά νοικοκυριά που αποτελούνται από ένα μόνο άτομο ή από ένα ζευγάρι.


Δεν ισχύει όταν στο νοικοκυριό υπάρχουν και άλλα μέλη.


Για όποιον δεν επιθυμεί την αυτόματη καταβολή του μερίσματος, υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης της αίτησης.


Προσοχή: Σε περίπτωση που πληρούσατε τις προϋποθέσεις της οίκοθεν καταβολής και για το μέρισμα του 2017 και δεν πραγματοποιήθηκε η πληρωμή, σημαίνει ότι υπήρξε κάποιο πρόβλημα με τη διασταύρωση των στοιχείων σας. Σας προτρέπουμε φέτος, να ακολουθήσετε κανονικά τη διαδικασία υποβολής αίτησης και να μην περιμένετε την αυτόματη υποβολή, προκειμένου να αποφευχθεί αντίστοιχο πρόβλημα με την περσινή καταβολή.


Βήμα 1

Με την είσοδό σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί:


Να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να εισάγετε μία διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και τον αριθμό ενός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων. Σας συνιστούμε να συμπληρώσετε το πεδίο του e-mail καθώς σε περίπτωση προβλημάτων με την πληρωμή θα σας αποστέλλονται σχετικές ενημερώσεις.

Nα συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται, δηλαδή των στοιχείων που αφορούν εσάς, την/τον σύζυγό σας, τα προστατευόμενα τέκνα σας ή/και τυχόν φιλοξενούμενα μέλη.

! Αν το σύστημα δεν πιστοποιεί τον συνδυασμό ΑΦΜ και ΑΜΚΑ που έχετε εισάγει, θα εμφανιστεί αντίστοιχο μήνυμα. Στην περίπτωση αυτή:


θα πρέπει να μεταβείτε σε ένα ΚΕΠ και να ζητήσετε να ενημερώσετε την εγγραφή του ΑΜΚΑ σας ως προς το πεδίο του ΑΦΜ. Για το σκοπό αυτό θα χρειαστείτε ένα έγγραφο που να αποδεικνύει την ταυτότητά σας (ΑΔΤ, Διαβατήριο, κ.τ.λ.) και ένα έγγραφο που να αναγράφει το ΑΦΜ μαζί με τα προσωπικά στοιχεία σας (π.χ. εκκαθαριστικό εφορίας).

Μόλις πραγματοποιηθεί η διόρθωση μπορείτε να ξεκινήσετε εκ νέου τη διαδικασία (Βήμα 1) προκειμένου να διαπιστώσετε αν είστε δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος.


Βήμα 2

Αφού συναινέσετε στην επεξεργασία προσωπικών και λοιπών στοιχείων, θα εμφανιστεί μια φόρμα που αναφέρει:


τα προσωπικά σας στοιχεία (ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, φύλο κτλ),

οικονομικά στοιχεία (φορολογητέο και αφορολόγητο ετήσιο εισόδημα),

περιουσιακά στοιχεία (αξία ακίνητης περιουσίας, τόκους καταθέσεων),

μια ένδειξη για το αν πληρούται το κριτήριο της μόνιμης κατοικίας στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία,

μια ένδειξη για το αν ικανοποιείται το κριτήριο της ύπαρξης έστω και ενός μήνα πλήρους ασφάλισης φορέα κύριας ασφάλισης (για εξαιρέσεις βλ. άρθρο 2 της σχετικής υπουργικής απόφασης) και τέλος,

έναν κατάλογο με τα μέλη του νοικοκυριού σας.

! Αν κάποια από τα προσωπικά σας στοιχεία εμφανίζονται λανθασμένα στο σύστημα θα πρέπει να μεταβείτε σε ένα ΚΕΠ και να διορθώσετε το στοιχείο που εμφανίζεται εσφαλμένα χρησιμοποιώντας κάθε πρόσφορο έγγραφο που μπορεί να αποδείξει την αλλαγή που θέλετε να κάνετε.


! Αν το σύστημα δεν έχει σωστή ένδειξη για το κριτήριο ύπαρξης έστω και ενός μήνα ασφάλισης σε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, θα πρέπει να μεταβείτε σε υποκατάστημα του ΕΦΚΑ και να ζητήσετε να διορθωθούν τα στοιχεία σας προσκομίζοντας κάθε αναγκαίο έγγραφο. Οι διορθώσεις σχετίζονται μόνο με αποκατάσταση σφαλμάτων αναφορικά με την ταυτότητα του ασφαλισμένου και όχι σε εκ των υστέρων αναγνώριση χρόνου ασφάλισης.


! Αλλαγές σχετικά με τα οικονομικά σας στοιχεία ή τη διασταύρωση της επί πενταετίας μόνιμης κατοικίας στην χώρα δεν είναι δυνατή, καθώς προκύπτει από παρελθούσες φορολογικές σας δηλώσεις και από τα στοιχεία του ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ.


Βήμα 3

Απαραίτητη είναι η σωστή συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού IBAN στον οποίο είστε δικαιούχος ή συνδικαιούχος.


! Θα πρέπει να δηλώσετε έγκυρο και ενεργό IBAN, στον οποίο είστε υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος είτε συνδικαιούχος. Σε αντίθετη περίπτωση, δεν θα πραγματοποιηθεί η πληρωμή ακόμα και αν πληρούνται όλα τα παραπάνω κριτήρια. Για τον λόγο αυτό, προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε τυχόν δηλωμένο ακατάσχετο λογαριασμό, τον λογαριασμό μισθοδοσίας ή καταβολής σύνταξης ή επιδομάτων (ανεργίας, ΚΕΑ κ.τ.λ.).


! Υπογραμμίζεται η σημασία της ορθής συμπλήρωσης του συγκεκριμένου πεδίου. Επισημαίνεται επίσης, ότι θα διερευνηθεί σε μεταγενέστερο έλεγχο η συσχέτιση των αριθμών λογαριασμών IBAN με τους ΑΦΜ των δικαιούχων, όπως και η τυχόν εμφάνιση του ίδιου IBAN σε περισσότερους του ενός δικαιούχους.


! Σε περίπτωση που από λάθος δηλωθεί ενεργός λογαριασμός ΙΒΑΝ ο οποίος δεν ανήκει στο δικαιούχο ή συνδικαιούχο του μερίσματος (ανήκει δηλαδή σε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο), ενδέχεται η πληρωμή να προχωρήσει κανονικά καθώς δεν είναι πάντοτε δυνατός ο έλεγχος του συνδυασμού του ΑΦΜ με το ΙΒΑΝ. Σε αυτή την περίπτωση θα εισπραχθεί το κοινωνικό μέρισμα από κάποιον άλλον. Απαιτείται επομένως μεγάλη προσοχή στη συμπλήρωση του πεδίου του ΙΒΑΝ.


Βήμα 4

Σε περίπτωση που το νοικοκυριό σας περιλαμβάνει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, απαιτείται η συγκατάθεσή τους, μέσω των κωδικών τους στο TAXISnet, για την προσπέλαση των στοιχείων τους από την Α.Α.Δ.Ε., προκειμένου να διαπιστώσετε αν πληρούνται τα κριτήρια χορήγησης.


! Η θετική συγκατάθεση όλων των φιλοξενούμενων ενηλίκων εντός της προθεσμίας είναι απαραίτητη προϋπόθεση ολοκλήρωσης και υποβολής της αίτησης. Συνεπώς, θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με τους φιλοξενούμενούς σας (στη φόρμα αναγράφονται τα στοιχεία των ατόμων των οποίων η συναίνεση απαιτείται) ώστε να μπουν στον διαδικτυακό τόπο με τους δικούς τους κωδικούς και να συναινέσουν.


! Προσοχή: Η ύπαρξη φιλοξενούμενων μελών έχει επιβεβαιωθεί μέσω ηλεκτρονικής αντιπαραβολής βάσει των τελευταίων φορολογικών δηλώσεων. Συνεπώς, δεν υπάρχει η δυνατότητα να προστεθούν ή να αφαιρεθούν φιλοξενούμενα μέλη στην αίτηση για το κοινωνικό μέρισμα.


! Προσοχή: Εάν φορολογούμενος έχει δηλώσει ότι φιλοξενείται αλλά αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί από τον φιλοξενούντα (κατά την υποβολή της τελευταίας φορολογικής δήλωσης), και ο φιλοξενούμενος δεν άλλαξε την κατάσταση «φιλοξενίας» στη δήλωσή του, τότε ο φορολογούμενος αυτός δεν θα έχει τη δυνατότητα υποβολής αίτησης για το κοινωνικό μέρισμα.


Αν έχετε αποκτήσει τέκνο μετά την 1/1/2018 μπορείτε να το δηλώσετε εισάγοντας τον αριθμό Α.Μ.Κ.Α. Το σύστημα ενημερώνεται αυτόματα για θανάτους που έχουν δηλωθεί στο ληξιαρχείο. Καμία άλλη αλλαγή στη σύνθεση του νοικοκυριού δεν είναι δυνατή.


Βήμα 5

Εφόσον όλα τα ενήλικα μέλη του νοικοκυριού σας έχουν συναινέσει, εμφανίζεται η ένδειξη που αναφέρει αν πληρούνται τα κριτήρια χορήγησης. Στην περίπτωση που είστε δικαιούχος, ενημερώνεστε άμεσα για το ποσό του κοινωνικού μερίσματος που αντιστοιχεί στο νοικοκυριό σας. Διαφορετικά, εμφανίζεται η πρώτη αιτία απόρριψης.


! Εάν δεν εμφανιστεί αυτή η πληροφορία, κάποιο από τα μέλη του νοικοκυριού δεν έχει δώσει ακόμα την συναίνεσή του.


Βήμα 6

Εφόσον πληρούνται τα κριτήρια, θα πρέπει να κάνετε την επιλογή [Αποδέχομαι το κοινωνικό μέρισμα] ώστε να καταστείτε δικαιούχοςτου κοινωνικού μερίσματος.


Προσοχή: Σε περίπτωση μη αποδοχής δεν θα καταστείτε δικαιούχος ακόμα και αν πληρούνται τα κριτήρια.


Σημείωση:

Αν κατά τα 4 πρώτα βήματα έχει προκύψει η ανάγκη να διορθώσετε τα στοιχεία σας σε ΚΕΠ ή στον ΕΦΚΑ, για να ενημερωθεί η πλατφόρμα με τις αλλαγές που κάνατε, πρέπει να ζητήσετε να γίνει επαναξιολόγηση του νοικοκυριού σας κάνοντας την επιλογή στην οθόνη «Αξιολόγηση επιλεξιμότητας κοινωνικού μερίσματος». Η διαδικασία θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να ολοκληρωθεί εντός της σχετικής προθεσμίας αποδοχής του κοινωνικού μερίσματος.


Υποστήριξη πολιτών – Υποβολή ερωτημάτων

Για την υποστήριξη της εφαρμογής του κοινωνικού μερίσματος οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην ακόλουθη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: [email protected].


Οι ερωτήσεις θα ομαδοποιούνται και οι απαντήσεις θα προστίθενται στην σελίδα των Συχνών Ερωτήσεων: https://www.koinonikomerisma.gr/Home/Info.


Τα τεχνικά προβλήματα θα επιλύονται το συντομότερο δυνατό, οπότε και οι πολίτες που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν την αίτησή τους θα πρέπει να δοκιμάσουν να την επανυποβάλλουν μετά από μερικές μέρες, και εντός πάντα της σχετικής προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.


Που χρειάζεται προσοχή

Προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα που δημιουργήθηκαν την προηγούμενη χρονιά κατά την υποβολή των αιτήσεων θα πρέπει να υπάρχει πλήρης αντιστοίχηση του ΑΜΚΑ με τον ΑΦΜ.


Με την είσοδο του δικαιούχου στο σύστημα με τους προσωπικούς κωδικούς του Taxis, θα ζητηθεί επιβεβαίωση του ΑΜΚΑ, αλλά και η εισαγωγή ενός e-mail και του αριθμού ενός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή ειδοποιήσεων.


Αφού ο δικαιούχους συναινέσει στην επεξεργασία προσωπικών και λοιπών στοιχείων, θα εμφανιστεί μια φόρμα που αναφέρει τα προσωπικά, οικονομικά και περιουσιακά στοιχεία, ένδειξη για το αν πληρούται το κριτήριο της μόνιμης κατοικίας στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία και τέλος, μια λίστα με τα μέλη του νοικοκυριού.


Αν σε οποιοδήποτε από τα προσωπικά στοιχεία εμφανίζονται λάθη, οι δικαιούχοι θα πρέπει να τα διορθώσουν σε ένα ΚΕΠ, χρησιμοποιώντας κάθε πρόσφορο έγγραφο που πιστοποιεί την ανάγκη για αλλαγή.


Εφόσον όλα τα πεδία είναι σωστά, θα πρέπει να συμπληρωθεί ο αριθμός λογαριασμού IBAN στον οποίο είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος, ώστε να πιστωθεί το μέρισμα.


Είναι χρήσιμο να δηλώσει ο δικαιούχος κάποιον δηλωμένο ακατάσχετο λογαριασμό, ή έστω λογαριασμό μισθοδοσίας, ή είσπραξης σύνταξης, επιδομάτων κ.λπ.


Σε περίπτωση που το νοικοκυριό περιλαμβάνει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων, μέσω των κωδικών τους στο Taxisnet, για την προσπέλαση των στοιχείων τους από την ΓΓΠΣ. Στο σημείο αυτό, από το υπουργείο Εργασίας επισημαίνουν πως φέτος δεν θα δημιουργηθούν προβλήματα με τους φιλοξενούμενους, καθώς ήδη από τις φορολογικές δηλώσεις έχει ξεκαθαρίσει ποιοι φιλοξενούν ποιους. Επίσης, σημειώνουν ότι αν ο δικαιούχος έχει αποκτήσει τέκνο μετά τις 31/12/2017 (εντός του 2018) θα μπορεί να το δηλώσει εισάγοντας τον ΑΜΚΑ του.


Εφόσον η διαδικασία έχει ακολουθηθεί σωστά και πληρούνται σωρευτικά τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, θα εμφανιστεί η σχετική ένδειξη αλλά και το ποσό που δικαιούται ο ωφελούμενος. Διαφορετικά, εμφανίζονται αναλυτικά οι λόγοι για τους οποίους δεν δικαιούται κάποιος το μέρισμα.


Πηγή in.gr

Leave a comment